středa 17. května 2017

Nový přírůstek.

Před zhruba 14ti dny jsem "musela" jít dojit.
Byl to děs, ale to je jiný příběh.
Tenkrát jsem si ale všimla, že se naší pubertální, sotva zletilé jehničce nalévá vemínko... První co mě napadlo, že bude možná falešně březí. Měla kolem sebe sedm dotírajících jehňat, čerstvě odstavených od bahnic...
Při bližším ohledání Mirek později zjistil i kulatící se bříško.
Máme další březí ovci!
To jsme tedy neplánovali a ani nechtěli. Byla malá, nedorostlá, loňská. Chtěli jsme jí nechat "dospět" a bahnit až příští rok... ale člověk míní a příroda si cestu najde....

Minulý čtvrtek se ovečka stěhovala i s bříškem domů. Jako prvorodičku jsme jí chtěli mít pod dohledem. Její bříško bylo docela malé, typovali jsme to na jedináčka. Nepolehávala. Živila se a když náhodou měla prázdnou pusu, békala. Mirek kolem ní chodil a spekuloval, kdy asi porodí. Měl skoro pocit, že nikdy...
V neděli odpoledne přiběhla mamka a povídá, že ovečka asi rodí. Mohlo to být, všimla jsem si, že ráno polehávala a hluboce oddechovala. Teď bolestně naříkala, chuděrka.
Šli jsme se podívat.
A už jsme mohli jen sledovat, jak novopečená maminka krásně opečovává novorozeného drobečka.
Pobekávala mu, sušila ... ukázková máma.

Několik minut starý beránek a jeho pyšná máma.
Na skóre 4:4 jsme si museli počkat 3 měsíce :)

Později Mirek zjistil, že je to beránek.
Trochu zklamaně mi to přišel sdělit.
Zvláštní, když jde o ovce... holky jsou žádoucí ;)

Boží dary nejsou ale jen sluníčkové dny. Božím darem je i ten deštivý...
Pak musíme pečovat, starat se, řešit, učit se ... s láskou.

Chviličku jsme sledovali, jak se těm dvěma spolu krásně daří, když se celá situace trochu zkomplikovala...
Asi v důsledku toho, že byl beránek jedináček, dostala ovečka zánět.
Nikdy před tím jsme to neviděli.
Mirek oddojil trochu mléka pro malého, ale v hrníčku se objevilo místo mléka kapučino... Chytil mě zrovna když jsem nastupovala do auta. Byla jsem na cestě k veterináři. Potřebovala jsem vitaminy pro beránka. Selen, který jsme měli pro únorové porody už došel, ale bylo třeba ho rychle malému podat...
Pro ovečku jsem přivezla antibiotika, lokální. Instrukce... vydojit postiženou část vemene a antibiotika vstříknout dovnitř... Když jsem se Mirka po první aplikaci zeptala jak to šlo... prohodil jen "no...je to tam". Neumím si představit, co přesně spolu ti dva zažili, ale hlavní je, že... je to tam!
Tak už jen dvakrát.

Beránek dostal svůj selen a navíc i vitamínový booster o den později.
Pan doktor neměl, museli jsme se zkontaktovat s jinou paní doktorkou. Selen jsem si vyzvedla v injekci. To byla zase moje premiéra.
Myslím, že se člověk může stát otrlým, ale já měla z té jehly husí kůži...

Je dobře, že jsou oba doma.
A až bude lépe, ...pošlu obrázky na zelené travičce..

Krásný den.



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budeme moc rádi, když se ozvete. Děkujeme :)