pátek 4. srpna 2017

Trapná? Ehmm... Asi jo. Tak ať.

Dnes jsem po dlouhé době byla ve městě v nákupním centru.
Důležitý moment celého "zájezdu" je fakt, že jsem tam byla bez Josífka. Takže jsem se mohla rozhlédnout i kolem sebe...  a nejenom dohánět dítě, či naopak vymýšlet jak motivovat dítě, aby bylo ochotné posunout se z bodu A do bodu B.

Hned jak jsem prošla automatickými dveřmi, zahlédla jsem paní s miminkem v nosítku, totiž ...visítku. Asi jsem chviličku "zazírala", protože zrak paní se spojil s tím mým. Nevím, co v tu chvíli viděla, ale okamžitě vystrčila bradu, jako když je někdo skutečně hrdý na to, co dělá a zároveň se zatvářila něžně, mateřsky... Něco jako "vše pro mé dítě".
Paní zmizela a já pokračovala.

Zjistila jsem, že už vrcholí sezonní výprodej.
Představte si, že jsem letos opět nestihla ulovit žádný super zlevněný módní kousek... jsem to ale kousek. Snad za rok?
Možná to bude nutné, protože můj šatník obsahuje už jen letité svršky, které mě pamatují ještě jako "bez závazků". Mají můj velký obdiv, protože byly schopné přežít několik let praní, sušení, nošení.. a dožili se důchodového věku v relativně obstojném stavu... obstojném stavu na zahradu.
Musím přiznat, že to chce trochu obměnu.
Bohužel.
Ale kde sehnat náhradu, která se také důstojně dožije důchodu? Tomu "módnímu", po roce nepoužitelnému, bych se raději vyhnula...

Koupila jsem náhradní pítka ke zdravé láhvi, pro které jsem vlastně přišla. Josífek už třetí rozkousl.
A když jsem vylezla ze sportu, zase jsem potkala tu paní s "visítkem".
Dokonce jsem šla těsně kolem ní. Byla očividně šťastná, to bylo moc pěkné.
Ale já jsem opravdu vážně přemýšlela o tom, že jí zastavím a vysvětlím jí, jak nedobře je tomu jejímu děťátku v tom nešťastném nosítku.
Ptala jsem se sama sebe, jestli bych jí dobře míněnou radou mohla urazit...
Přešla jsem beze slova.

A musela jsem se usmát nad představou toho, jak poučuji dospělou paní dobře míněnou, leč nevyžádanou radou. Zdá se, že se mi z nepřítomnosti Josífka uvolnila nějaká významná část mé mozkové kapacity a já hledám způsob, jak jí zaplnit... :)

Zastavila jsem se v knihkupectví a pak jsem zalezla do trafiky koupit si nové číslo Prdočasu.
Zaznamenala jsem, že je srpen!
Zaplatila jsem a zatímco jsem časopis srkala do batohu, paní začala obsluhovat chlapečka za mnou. Mohlo mu být čerstvých 18? A nebo jen tak vypadal a bylo mu míň?
Každopádně si poručil "Dvoje modrý elemka".
Mrkla jsem na něj, no možná ne mrkla, ale spíš... sjela jsem ho pohledem a hlavou mi letělo "Takovej mladej a poroučí si cigára, co by asi tvoji rodiče řekli, kdyby věděli, za co utrácíš kapesný chlapečku!"

No tak to už je síla!
Jsem trapná.
Co když to vůbec není chlapeček, co když už si vydělává a co když už má i ženu a dítě!

No a co? Kouřit se nemá.
Potvrdila jsem si to znovu, když jsem stála o několik minut později frontu u pokladny v Lidlu a skoro se mi udělalo zle z obrázků na krabičkách cigaret vystavených nad pokladnou...

Kouření způsobuje impotenci.
Kouření může zabít vaše nenarozené dítě.
Kouření způsobuje rakovinu plic v 9 z 10 případů.
Svým kouřem škodíte vašim dětem, rodině a přátelům.
U dětí kuřáků je vyšší pravděpodobnost, že začnou kouřit...






Žádné komentáře:

Okomentovat

Budeme moc rádi, když se ozvete. Děkujeme :)