středa 25. května 2016

Áčko.


Minulý týden v pátek jsme si udělali pěkný výlet.
Jolanku jsem omluvila ze školy a vyrazili jsme za zábavou :) Vyrazili jsme do Prahy.
Poslední dobou je vzácné, když někam vyrazíme a já nechtěla spěchat. Tak jsme vyjeli hned ráno.
Zastavili jsme se v Ikei, kde jsem se po dlouhé době pokochala novinkami a nově vytvořenými interiéry. To by se to nakupovalo... ulovili jsme ale jen nočník (který, světe div se, u nás ve městě v dětském obchodě neměli - prý měli jeden a ten vyprodali...) a police, na které už netrpělivě čeká náš špajz. Většinu místa tam teď zabírá sýr (stejně jako v lednici).
Druhá zastávka byla u Mirka v práci. Tatínek nás vzal do kantýny na brzký oběd. To bylo príma. Mimino způsobilo mírné pozdvižení a zvědavé pohledy :)


Zlatým hřebem dne a pravý důvod, proč jme do Prahy vyrazili byl veletrh vědy. Dorazili jsme zhruba v jednu hodinu a odjížděli jsme, bylo po páté hodině. To jsem tedy ani já nečekala. Jolanka byla naprosto uchvácená, Josífek zvědavý a i mě ta návštěva udělala radost.
Hned na začátku jsme zabrousili k teleskopu a tam nás překvapili tím, že si Jolanka směla pochovat Krtka kosmonauta, který cestoval s A. Feustelem do vesmíru (http://www.dokosmuskrtkem.cz/). Měla jsem snad větší radost, než ona :D.

Krtek kosmonaut - ve vesmíru s A. Feustelem
A už jste někdy drželi v ruce lidský mozek? To byla nadšená zase Jolanka, já "to" do ruky vzít nemohla.

lidský mozek v dlaních
Shlédli jsme i úžasné divadlo fyziky (ÚDIV). Pokus startující rakety byl tak autentický, že mi probudil Josífka spícího v nosítku. Jolanka byla nadšená představou toho, jaké tlakové vzduchové vlny vytváří buben a pokus s obyčejnou limonádou, která uvolňuje kysličník uhličitý anebo vytvoření fontány zahřátím vzduchu v lahvi... nemohla odtrhnout oči. Doma to samozřejmě musíme vyzkoušet! :)
startující raketa
zastávka u archeologů... SUPER!
u chemiků jsme skládali molekuly a měřili pH
procházka po balóncích - to byl HIT
zjistili jsme, co budeme muset do večera
ještě udělat, abychom "spálili" večeři
Už jsme se domluvili s Jolankou, že příští rok vyrazíme zase (http://www.veletrhvedy.cz/).

Přejeme Vám krásné a dobrými věcmi naplněné dny.






Žádné komentáře:

Okomentovat

Budeme moc rádi, když se ozvete. Děkujeme :)