neděle 28. února 2016

Další přírůstek.

Dnes ráno přišli na svět další dva beránci.
Narodili se Čertici s naší pomocí.

Mirek ráno brzy vstával, bylo asi šest hodin a šel krmit a pracovat ven. Mě Josífek vytáhl z postele v sedm. Bylo kolem osmé, když přiběhl, abych mu podala mýdlo.
Stádo bylo neklidné, nervozní a Čertice brumlala, přecházela, polehávala, tlačila...
Vzala jsem Josífka do nosítka, zapnula ho do Mirkovy bundy a pospíchala také ven.
Byl to náročný porod. Nejprve jsem si myslela, že budu jen fotit a točit ten malý zázrak nedělního rána, ale nakonec jsem také zaklekla a snažila se s Josífkem na břiše pomoci.
Přední nožičky a kousek hlavičky už bylo venku, ale ven se drala i placenta. V rodidlech bylo poněkud těsno. Mirek napínal všechny síly, aby Čertici pomohl. Já se snažila uvolnit hlavičku, Mirek táhl.
Narodil se první beránek.
Čertice vyčerpaná ležela na zemi a nejevila žádný zájem. Vyčistili jme mu dýchací cesty a přistrčili k mámě. Nic. Mrzlo. Mirek sundal mikinu a jehňátko jsme do ní vytřeli.
několik minut stará jehňátka
V krátkých rukávech vytáhl ještě jedno jehňátko, druhý beránek.
Mnohem menší, ale čilejší. Přistrčili jsme ho k mamince. Nic. Zase jsme ho vytřeli do mikiny - poučení pro příště, připravit si ručník.
Ještě chvilku Čertice ležela úplně vyčerpaná. A už. Začala olizovat svá miminka. Brumlat.
Ještě chvilku a vstala. Plně se teď věnovala jehňátkům a my byli klidnější. Vše vypadá dobře.
Bylo tři čtvrtě na devět a my si šli dát snídani.
za půl hodiny už stojí a snaží se pít

Žádné komentáře:

Okomentovat

Budeme moc rádi, když se ozvete. Děkujeme :)