středa 6. prosince 2017

Začal advent.

Nikdy mi přesně nebylo jasné, kdy začíná advent...
Každý adventní kalendář začíná jedničkou, ale první adventní neděle může být i 27.listopadu...
Stále v tom nemám jasno.
Jen akceptuji, že advent začíná prostě 4 týdny před štědrým dnem.
Třeba se nejde někdo, kdo mi to jednou vysvětlí :)


Obvykle se toho do těch 4 týdnů musí vejít opravdu hodně.
Mirek si dělá legraci z "uklízecího" šílenství. Nechápe ho. Má zato, že ženské zbytečně šílí. Přece mají pořádek. Vždyť uklízí pravidelně a některé dokonce pořád...!
Snažila jsem se mu trpělivě, jako nechápavému děťátku :), vysvětlit, že doma se uklízí... alespoň u nás... tak, že se uklidí to nejhorší a to co je "vidět", ale před Vánoci a také na jaře se uklízí prostě důkladněji... i místa, která normálně "vidět" nejsou...

Nemusí tak šílet zrovna před Vánoci...
Musí...
Proč?...
No protože je to tradice...
Hloupá tradice...
Prostě miminko má přijít do čistého...
Nesmysl...
Tak jinak... uklidit důkladně se prostě čas od času musí a Vánoce jsou dobrá příležitost, protože práce pod tlakem, s jasným termínem splnění, nás donutí se "donutit".
Hmmm.

Tak nevím, asi si pořád myslí, že ženské jsou šílené.
Ale mě to neva, speciálně protože já vím, že Mirek trpí v tomhle směru úplnou slepotou. On prostě "nepořádek" nevidí.
Včera jsem slyšela kraťounký úryvek rozhovoru na Dvojce.
Asi v tomto duchu...
"...pánové prostě akceptujte, že ženy potřebují mít na Vánoce uklizeno, neříkejte jim, že jsou šílené, jen pro ně mějte pochopení a kliďte se jim z cesty..."

Takže pořádek... v ideálním případě ještě před začátkem adventu, ale s dětmi?... Nesmysl. Spokojím se s tím, že jsou si uklidila místa, kam se ty štěňata nedostanou... a to v prádelně a ve špajzu a vylezla jsem na skříň a utřela jsem z ní prach a také jsem umyla okna, ale už to není vidět...
Ale rozhodla jsem se z toho letos nezbláznit :)

Péct jsme ještě nezačali.
Babička má sice už asi čtyři druhy cukroví, ale já to někdy v noci doženu :)

Zato už jsme na Pašinecké návsi rozsvítili strom.
To bylo pěkné... a můžeme si to letošní rok odškrtnout... to je taky fajn ;)



Letos už jsem rozsvícení chystala na Pašince po čtvrté a ačkoliv někdo říkal, že "to celé organizuju" tak to není tak úplně přesné... "to celé" je totiž dílo spousty lidí.
Jsem vděčná zato, že se u nás ve vsi najdou lidi, kteří jsou ochotní věnovat svůj volný čas k tomu, aby potěšili jiné... a k tomu je to vážně baví, což je jasné z toho, že jsou k tomu ještě navíc vážně hraví :)
Po celé akci jsem zaslechla, že... "je vážně škoda, že lidi nepřijdou, když se pro ně něco nachystá"... Nato jsem musela říct jen to, že to přece neděláme pro ty, kteří každý rok nepřijdou, ale naopak pro ty, kteří každý rok přijdou, i když jich třeba není moc :)








Také už jsme přežili Mikuláše :)
Ve vsi se stále drží tradice Mikulášských obchůzek. Chviličku to bylo sice nahnuté, ale prozatím se stále drží... a já doufám, že vydrží ;) Co slýchám, je to už vzácné, všude se obchůzky nahradili Mikulášskou besídkou. Málo kde chodí Mikuláš po vsi od domu k domu.
Letos už druhý rok s bandou obcházel i Mirek, ale protože nechtěl vlézt k nám do domu, aby nebyl poznán, nemám letos ani fotku... :)
Nicméně, vrátil se domů kolem půlnoci, mírně společensky unaven :)



Zítra nás čeká školní besídka a sobotu pojedeme s obchůdkem na trh do Nebovidské tvrze...

Nevím přesně, kdy začnu s tím pečením :)
Asi se také rozhodnu, že se z toho letos nezblázním...






Žádné komentáře:

Okomentovat

Budeme moc rádi, když se ozvete. Děkujeme :)