pondělí 17. dubna 2017

Veselé Velikonoce


Když jsem byla malá, Velikonoce pro mě znamenaly ranní vyšlehání od táty, koš plný obarvených vajec a potom vajíčka ke svačině do školy až do konce týdne. Později jsem si na Velikonocích nedokázala najít nic moc extra, snad jen to, že slibovaly brzký příchod jara. Každoročně jsem nabízela vajíčka z ošatky klukům, kteří se sotva drželi na nohou a nejednou se stalo, že jsem splachovala schody... Blbé "velikonoční" období...
Poslední dobou se ale z Velikonoc zase stává jedno z mých milých období.

Těšívám se na ně, jarně zdobím, s chutí barvím vajíčka a pěču mazance...
...ale hlavně, těším se na koledníky.
Z každé návštěvy je příjemná sousedská chvilka a z ní hodně radosti.

Z letošních Velikonoc mám navrch ještě jeden obyčejně krásný zážitek.
I když by to tak být nemělo, celou neděli jsme strávili prací. Mirek řezal dřevo a já vařila a uklízela doma.
Venku byla zima, ale hezky. Celý den svítilo sluníčko.
Když jsem dokončila svou práci a strčila mazanec do trouby (tyhle Velikonoce již třetí), bylo už před pátou odpoledne. Vzala jsem Jozífka ven. Nachystali jsme krmení pro ovce a pak nakrmili další zvířenu, zatímco Mirek uklízel dřevo. Když jsme se vrátili od ovcí, bylo půl osmé. Mirek vzal děti domů, dodělal polévku k večeři a já jela na otáčku do krámu pro čerstvý chléb.
Děti jsme dostali do postele před devátou. Ačkoliv se to neobešlo bez průpovídek, obě spaly téměř okamžitě. Já si s Mirkem sedla na gauč a povzdechla si něco v tom smyslu, že je fajn, že už to dnes máme za sebou :)
Načež můj drahý prohlásil: "Kdepak, to nejhorší mě dneska ještě čeká..."

To "nejhorší" bylo pletení pomlázky :)

U nás se nekupuje, u nás se pomlázka plete! To je zákon. I když Mirek by byl hrozně rád, kdyby to bylo naopak.
Proutky měl nachystané z rána, už to jen zaplést :)
Dvě děti, dvě pomlázky... tak jsme z toho udělali otázku cti.
Já jednu.
Mirek jednu.
Šlo to jak po drátkách :) Já si upletla svou první pomlázku v životě a Mirek si při pletení té své ani nevšiml, že rukojeť nemá upnutou ve svěráku... i když původně tvrdil, že bez toho to nejde :)
Najednou to byla zábava, ne povinnost.
Nejhezčí z hezkých chvilek letošních Velikonoc.

Hezký sváteční večer vám všem.








Žádné komentáře:

Okomentovat

Budeme moc rádi, když se ozvete. Děkujeme :)