úterý 26. dubna 2016

Pampelišky.

Minulý týden zase tak hrozně rychle utekl...
Josífkovi už jsou 4 měsíce a já mám pocit, že to bylo včera co se narodil a bylo před Vánoci. Nedávno jsem byla u kadeřnice a protože i ona má dceru v první třídě, vzdychali jsme obě, jak ten rok utekl a že za chviličku budeme mít doma druháka. No a když se to vezme takhle, tak potom už jen chvilku a budou zase Vánoce... To už abych plánovala narozeninový dort s jedničkou, ne?

Jej! Ještě ani pořádně nezačalo teplo, zima se definitivně nevzdala vlády a my už se vidíme v září na cestě do druhé třídy a co hůř, pod Vánočním stromečkem. Hrůza. Musím to trochu zpomalit. Být o krok napřed je fajn, ale být napřed o míli? Nene. Je třeba užívat každý den a ne nahlížet neustále za roh, anebo dokonce za dva. Carpe diem, člověče!

Tak tedy, minulý týden byl krásný :)
Všude rozkvetlé třešně a ke konci týdne začaly rozkvétat už i jabloně, v trávě žluto od pampelišek.
Museli jsme toho využít.



Vloni jsme vařili pampeliškový med, letos jsme zkusili pampeliškovou marmeládu (recept tu) a nevařený pampeliškový sirup (recept tu). Byla to krásná, voňavá práce.
Marmeláda, kterou jsem uvařila ve čtvrtek do tří skleniček chutnala dětem (přijeli Mirkovi kluci) dokonce tolik, že úplně sami od sebe vyrazily na pampelišky ještě v sobotu a připravily si základ pro dvojitou dávku :). Postupovala jsem podle receptu, ale už teď vidím možnosti, jak by šel recept trochu upravit... nahradit cukr a podobně. Jestli bude chvíle, a pampelišky, ještě to vyzkouším.



Na sirup nezbyl čas a tak se "rozpouštěl" o den déle. Má takovou výraznou, neobvyklou chuť. Je dobrý, hodně sladký, takže se může opravdu dost naředit.
Pampeliška je poklad.



V kuchyni jsem experimentovala i jinak. Rozhodla jsem se posunout náš recept na kynuté těsto do polohy "zdravější". Jednou jsem přidala díl žitné mouky, ale buchty byly trochu nakyslé. To mi moc nechutnalo. Příště jsem místo žitné přidala špaldovou, těsto bylo vynikající. Naposledy, když jsem v mrazáku objevila poslední pytlíček rybízu, jsem nahradila ještě polovinu cukru (50g) jednou lžící javorového sirupu. Vznikla vynikající, kynutá buchta, na které byste nepoznali úpravy a přesto byla snad o kousek "zdravější". A když nepoznali, tak nepoznali... zmizela stejně rychle jako ta klasická :)


O víkendu jsme byli na "Čarodějnicích nanečisto", stejně jako vloni, pomoci a děti se vyřádit. Je hezké tam být. Všichni jsme si to užili a letošní program byl opravdu zajímavý. Krom koní bylo k vidění cvičení se psi, sokolník a také hrála živá hudba. Hezké odpoledne to bylo :)

Tady v plném počtu.
malá čarodějnice

samozřejmě, že byly i buřty



Žádné komentáře:

Okomentovat

Budeme moc rádi, když se ozvete. Děkujeme :)